Liomseter

Slik kommer du deg til Liomseter

Det er lett å finne fram til Liomseter. På sommeren kan man kjøre eller ta buss nesten helt til døra, mens man på vinteren får en fin skitur i nydelig, lettgått terreng på vei inn til hytta.

Publisert: 22. august 2023
DNTs tilbud

Slik kommer du deg til Liomseter sommerstid:

Med bil til Liomseter

På sommeren kan man kjøre bil helt inn til Liomseter, og det er ca 65 km fra Lillehammer.

Fra Lillehammer følger du E6 nordover et lite stykke og tar av mot Gausdal.

Så Følger du Riksvei 255 til Forset. I Forset tar du av til venstre mot Fagernes, og følger veien ned en bakke før du igjen følger skilt mot Fagernes, denne gangen mot høyre. Du følger så denne veien (Riksvei 204) i knappe 2 mil, til du kommer frem til Holsbru Kafé på høyre siden. Her tar du av til høyre, og følger veien (bomveg, tar kort) i ca 22 km før du er fremme ved Liomseter. Det er parkeringsplass 50m unna hytta.

Fra Fagernes kjører du mot Lillehammer og tar av til venstre mot Liomseter ved Holsbru Kafé (bomveg, tar kort).

Med tog og buss til Liomseter

Fra 21. juni til 5. september 2024 kan du ta buss fra Lillehammer til Liomseter på torsdager og søndager.

Andre dager i uken kan du ta toget til Lillehammer, og deretter buss 140 til Segalstad Bru.

Bussene går fra Lillehammer skysstasjon hver halvtime, men det kan være smart å dobbelsjekke med Innlandstrafikk da rutene kan variere på sommeren.

Fra Segalstad Bru er det mulig å bestille drosje fra Gausdal drosjesentral på tlf 61 22 02 08.

Slik kommer du deg til Liomseter vinterstid:

Med bil til Liomseter

Vegen til Liomseter er vinterstengt, og for å komme hit om vinteren må du kjøre en litt annen veg enn om sommeren.

Fra Lillehammer følger du E6 nordover et lite stykke, og tar av mot Gausdal. Så følger du Riksvei 255 til Øvre Svatsum, deretter tar du av mot Revsjøen til Synsgardsetra (bomveg, tar kort). Her er det parkering.

Fra parkeringsplassen på Synsgardsetra er det ca 15 km i lettgått terreng inn til Liomseter. Stort sett går man i preparerte skispor, men etter hvert kommer man inn på kvistet løype og kan følge scooterspor.

Transport med snøscooter

Kontakt oss for transport av barnefamilier eller bagasje fra Synsgardsetra. Snøscooterturen koster 1100 kr per vei og tar ca 50 minutter (bestilling via epost). All transport må avtales på forhånd.

Med tog og buss

Tog til Lillehammer og buss mot Øvre Svatsum.

Del artikkel:

Bli medlem