Liomseter

Mat og servering på Liomseter

Velkommen til en herlig matopplevelse på Liomseter!

Publisert: 22. august 2023
DNTs tilbud

Mat er en viktig del av turopplevelsen. På Liomseter serverer vi rause porsjoner hjemmelaget, tradisjonell mat. Det kan være hjemmelagde elgkarbonader, elggryte, ørret fra Jotunheimen eller geitepølser fra seter kun et par mil unna. Vi kan også friste med solbæris eller rabarbradessert laget med råvarer dyrket fram i solveggen på Liomseter.

Det er mye stolthet og kjærlighet i maten vi serverer. På Liomseter serveres det kun norsk kjøtt og vi er stadig på utkikk etter kortreiste råvarer.  Vi baker brød, boller og kaker og lager all mat fra bunn av.

På Liomseter har vi bevilling for øl, vin og brennevin, men vi har også godt utvalg med alkoholfri drikke.

Måltider

Frokostbuffet – med hjemmebakt surdeigs- og grovbrød

8:00-9:30

Dagservering – hjemmelaget rømmegrøt, suppe/gryterett, nystekte vafler og fristende gjærbakst, kaker og andre fristelser

Middag – 3-retters middag inkl. kaffe/te.

18:30, men du skal slippe å gå sulten til sengs selv om du skulle komme sent.

Alle er velkomne å ta seg en matbit på Liomseter, men hvis du ikke bor på hytta, setter vi pris på bordbestilling for middag.

Er du vegetarianer, veganer eller har matallergier? Vi tilpasser måltidene gjerne, men setter pris på å få beskjed på forhånd slik at vi har tid å forberede et godt og næringsrikt måltid.

Lokal mat og matkultur

DNT jobber i samarbeid med Landbruks- og matdepartementet for å få fram lokal mat og matkultur på de betjente DNT-hyttene.

Del artikkel:

Bli medlem